HATÁRTALANUL

Létrehozva: 2024. 09. 17.

Erdély felfedezése a felsőtárkányi általános iskola diákjaival

Határtalanul beszámoló

2014.06.01-05. Határtalanul Pályázat (HAT-KP-1-2023/1-001247-VAL-ELS/001)

Erdély felfedezése a felsőtárkányi általános iskola diákjaival.

Az első napunk izgalmasan telt a határon túli kalandunk során. Berettyóújfalun egy rövid pihenő után sikeresen átléptük a határt. Nagyváradon a főtéren tett séta után ellátogattunk a várba, ahol gyereknapi programok várták a látogatókat. A Királyhágó varázslatos látványa különleges élménnyel ajándékozott meg minket, amit tovább fokozott a Tordai hasadék lenyűgöző sziklái.

Második napunk reggelét egy könnyed sétával indítottunk, mely során megcsodálhattuk a Medve-tó körüli természeti szépségeket. Székelyudvarhelyen megtekintettük a történelmi személyek szobrait. Szejkefürdőn felfedeztük a főbb erdélyi épületeket és a Székely kapukat. Farkaslakán Tamási Áron emlékműveit és a helyi emléktárgyakkal ismerkedtünk. Parajdon sajnálatos módon az utazásunk idejére bezárt a sóbánya, ezért helyette lovastúrán vettünk részt. A késő órákban látogatást tettünk egy helyi gyermekotthonban. Betekintést nyerhettünk az intézmény működésébe, gyermekek életének a mindennapjaiba. Ezt követően egy barátságos foci mérkőzést játszottunk ellenük. Ez a nap is gazdag élményekkel teli volt.

A harmadik napunk a Békás-szorosban tett könnyed sétával kezdődött, ahol gyönyörű tájakat csodálhattunk meg. A Gyilkos-tónál néhány fényképet is készítettünk. Hazafelé a Korondi bazárokban nézelődtünk, felfedezve a helyi kínálatot. Betekintést nyertünk a fazekas mesterség rejtelmeibe.

Negyedik napunk szállásunk elhagyásával kezdődött. Ezt követően a nagyenyedi történelemmel ismerkedtünk. Alaposan megtekintettük a várat, és tiszteletünket tettük a 49-es emlékmű előtt. Sétával folytattuk a napot és megcsodáltuk a Bethleni kollégium szép épületét. Utunk, a Torockói hármas hegycsúcs különleges és egyedi látványához vezetett, majd végül szállásunkat foglaltuk el, így zárva le ezt a mozgalmas napot.

Ötödik napunk szintén a szállás elhagyásával kezdődött. Ennek a napnak a fő célja, Kolozsvár megtekintése volt. A városban tisztelegve egykori királyunk előtt megkoszorúztuk a Mátyás szobrot. Bementünk a Hunyadi templomba. Tornya tetejéről, elragadó látványban volt része a diákoknak.  Ezt követően megtekintettük Mátyás király szülőhazáját is. A buszhoz visszatartó séta közben, ettünk egy gombóc fagyit és folytattuk utunkat haza. Az utat szinte kivétel nélkül mindenki pihenéssel töltötte. Úgy vélem, ez a kirándulás remek alkalom volt arra, hogy a diákok megismerkedjenek a határon túli magyarok életmódjával, és a nagy magyarországi történelmi épületeivel.